Профорієнтаційні заходи в КПБК:
- День відкритих дверей 10.04.2024
- 13 березня – день відкритих дверей в КПБК
- Профорієнтаційна робота в школі
- День відкритих дверей 28.02.2024
- День відкритих дверей 31.01.2024
- Профорієнтація в школі
Профорієнтаційна робота в КПБК
Питання організації профорієнтаційної роботи та формування
контингенту є пріоритетним для коледжу . Сьогодення вимагає нових підходів
до цієї роботи.
Робота з профорієнтації у коледжі переформатовується під зміни часу,
планується так, щоб вона була спрямована на особистість, професійне
самовизначення випускника школи у свідомому виборі професій та носила не
циклічний, а системний характер.
Завдання, які стоять перед КПБК:
- Формування соціальної привабливості робітничих професій, за якими
здійснюємо підготовку. - Підготовка кадрів із затребуваних на ринку праці професій.
Планування профорієнтаційної роботи на наступний рік розпочинається
в жовтні місяці. В річному плані роботи коледжу є розділ «Профорієнтаційна
робота», де включенні такі основні напрямки роботи :
1) організаційно-методична робота. Інформаційно-аналітична діяльність;
2) робота з педкадрами (відповідальні за профорієнтаційну роботу у
закріплених школах );
3) робота з учнями ЗОШ;
4) спільна робота КПБК , ЗОШ, центрів зайнятості, підприємств ;
5) організація роботи з батьками учнів ЗОШ;
6) моніторинг якості профорієнтаційної роботи.
У плани профорієнтаційної роботи враховуються напрямки роботи.
Серед основних є:
- тижні робітничих професій ;
- екскурсії на виробництво (активне залучення роботодавців до цієї
роботи); - проведення майстер класів з професій ;
- створення відео роликів з професій та поширення їх у соцмережах;
- дні відкритих дверей;
- спільні заходи з учнівською молоддю шкіл ;
- коледжний конкурс « Моя професія – найкраща»;
- дайджест професій « Робітнича професія – твоє успішне майбутнє»;
- спільні заходи з міським центром зайнятості.
Якість профорієнтаційної роботи визначає подальше існування коледжу.
Завдання, які стоять перед колективом: - робота «Центру профорієнтації» та «Інформаційно-консультативного
центру »; - проведення майстер класів з питань профорієнтації для молодих
педагогів; - вивчення перспективного досвіду профорієнтаційної роботи інших
професійних ( професійно – технічних) закладів ; - формування позитивного іміджу коледжу через засоби масової
інформації, соціальні мережі.
Центр профорієнтації – вимога сьогодення
Для управління профорієнтаційною роботою в коледжі створено Центр
профорієнтації, який очолює керівник .
У складі Центру – заступники керівника, старший майстер, методист,
практичний психолог, голови методичних комісій, актив здобувачів освіти.
Центр профорієнтації визначає напрямки дій учасників освітнього
процесу впродовж профорієнтаційного періоду.
Мета діяльності Центру полягає у створенні системи профорієнтаційної
роботи серед учнівської молоді, що забезпечить їх успішну самореалізацію ,
спрямовану на свідомий вибір професії .
Основними завданнями та напрямками Центру профорієнтації є:
- Планування роботи та координація діяльності педпрацівників коледжу
через укладання договорів між КПБК та ЗОШ. - Нормативне забезпечення профорієнтаційної діяльності в КПБК.
- Аналіз наявних ліцензій на підготовку робітничих кадрів.
- Організація роботи та надання методичної допомоги щодо проведення
профорієнтації, професійне консультування. - Надання методичних рекомендацій щодо проведення
профорієнтаційної роботи. - Створення умов для реалізації заходів профорієнтаційного
спрямування. - Моніторингові дослідження ринку праці.
- Визначення потреб роботодавців у робітничих кадрах з конкретної
професії, сумісні заходи ЗОШ, КПБК та підприємств; - Звітність педпрацівників щодо проведення профорієнтаційної роботи.
10.Соціальна реклама престижності робітничих професій.
11.Виконання обсягів регіонального замовлення .
12.Одним із напрямів в Центрі профорієнтації є позаурочна робота.
Залучення здобувачів освіти до гурткової діяльності є ефективним
засобом формування вмінь самостійно підвищувати свій фаховий рівень,
працювати творчо, з ініціативою. Гуртківці допомагають у проведенні
профорієнтаційної роботи.
Завданнями Центру є: - Інформування учнів щодо напрямів діяльності та потреби в кадрах
підприємств, організацій, установ міста ; - Організація прямих контактів між навчальним закладом та міським
Центром зайнятості, між роботодавцями та учнями; - Співпраця з роботодавцям у підборі спеціалістів із числа випускників
коледжу; - Соціальна реклама престижності робітничих професій, співпраця з
підприємствами, організаціями, установами.
Індивідуальна робота з учнями шкіл щодо вибору професії
Однією з основних функцій профорієнтації є індивідуальна робота з
учнями шкіл щодо вибору професії. Здійснюється профорієнтаційна робота
педпрацівникам коледжу в тісному контакті з класними керівниками та
батьками учнів шкіл.
Обрання професії для учня школи є складним процесом, в якому велике
значення має рівень соціальної зрілості особистості. Учні обирають
професійний шлях в той час, коли їх особистість ще не сформована, і вони
недостатньо підготовлені для прийняття відповідального рішення.
Суть індивідуального підходу в профорієнтації полягає:
- в індивідуальності особистості учня, у всебічному вивченні його
особливостей; - у врахуванні відповідної реакції на той чи інший виховний вплив;
- у розвитку особистої активності учня в плані підготовки до
обґрунтованого вибору професії з урахуванням індивідуальності й
прихованих особливостей.
Педагог сприяє пошуку учнем професії, яка є найбільш цікавою для
нього. В якості консультанта, здійснюючого індивідуальну роботу, є як
керівник Центру профорієнтації, так і його заступники, старший майстер,
психолог, методист, викладачі , майстри виробничого навчання, учнівський
актив, члени трудового колективу.
Успіх індивідуальної роботи багато в чому залежить від рівня
кваліфікації консультанта, глибини його знань, вміння донести доступно
інформацію , володіння методами діагностики особистісних рис характеру,
вміння враховувати вікові особливості підлітків , складати психолого-
педагогічні характеристики, проводити індивідуальні консультації з учнями, їх
батьками, педагогами, робити профконсультативні висновки.