Профорієнтація

Профорієнтаційні заходи в КПБК:

Профорієнтаційна робота в КПБК
Питання організації профорієнтаційної роботи та формування
контингенту є пріоритетним для коледжу . Сьогодення вимагає нових підходів
до цієї роботи.
Робота з профорієнтації у коледжі переформатовується під зміни часу,
планується так, щоб вона була спрямована на особистість, професійне
самовизначення випускника школи у свідомому виборі професій та носила не
циклічний, а системний характер.
Завдання, які стоять перед КПБК:

  1. Формування соціальної привабливості робітничих професій, за якими
    здійснюємо підготовку.
  2. Підготовка кадрів із затребуваних на ринку праці професій.
    Планування профорієнтаційної роботи на наступний рік розпочинається
    в жовтні місяці. В річному плані роботи коледжу є розділ «Профорієнтаційна
    робота», де включенні такі основні напрямки роботи :
    1) організаційно-методична робота. Інформаційно-аналітична діяльність;
    2) робота з педкадрами (відповідальні за профорієнтаційну роботу у
    закріплених школах );
    3) робота з учнями ЗОШ;
    4) спільна робота КПБК , ЗОШ, центрів зайнятості, підприємств ;
    5) організація роботи з батьками учнів ЗОШ;
    6) моніторинг якості профорієнтаційної роботи.
    У плани профорієнтаційної роботи враховуються напрямки роботи.
    Серед основних є:
  • тижні робітничих професій ;
  • екскурсії на виробництво (активне залучення роботодавців до цієї
    роботи);
  • проведення майстер класів з професій ;
  • створення відео роликів з професій та поширення їх у соцмережах;
  • дні відкритих дверей;
  • спільні заходи з учнівською молоддю шкіл ;
  • коледжний конкурс « Моя професія – найкраща»;
  • дайджест професій « Робітнича професія – твоє успішне майбутнє»;
  • спільні заходи з міським центром зайнятості.
    Якість профорієнтаційної роботи визначає подальше існування коледжу.
    Завдання, які стоять перед колективом:
  • робота «Центру профорієнтації» та «Інформаційно-консультативного
    центру »;
  • проведення майстер класів з питань профорієнтації для молодих
    педагогів;
  • вивчення перспективного досвіду профорієнтаційної роботи інших
    професійних ( професійно – технічних) закладів ;
  • формування позитивного іміджу коледжу через засоби масової
    інформації, соціальні мережі.
    Центр профорієнтації – вимога сьогодення
    Для управління профорієнтаційною роботою в коледжі створено Центр
    профорієнтації, який очолює керівник .
    У складі Центру – заступники керівника, старший майстер, методист,
    практичний психолог, голови методичних комісій, актив здобувачів освіти.
    Центр профорієнтації визначає напрямки дій учасників освітнього
    процесу впродовж профорієнтаційного періоду.
    Мета діяльності Центру полягає у створенні системи профорієнтаційної
    роботи серед учнівської молоді, що забезпечить їх успішну самореалізацію ,
    спрямовану на свідомий вибір професії .
    Основними завданнями та напрямками Центру профорієнтації є:
  1. Планування роботи та координація діяльності педпрацівників коледжу
    через укладання договорів між КПБК та ЗОШ.
  2. Нормативне забезпечення профорієнтаційної діяльності в КПБК.
  3. Аналіз наявних ліцензій на підготовку робітничих кадрів.
  4. Організація роботи та надання методичної допомоги щодо проведення
    профорієнтації, професійне консультування.
  5. Надання методичних рекомендацій щодо проведення
    профорієнтаційної роботи.
  6. Створення умов для реалізації заходів профорієнтаційного
    спрямування.
  7. Моніторингові дослідження ринку праці.
  8. Визначення потреб роботодавців у робітничих кадрах з конкретної
    професії, сумісні заходи ЗОШ, КПБК та підприємств;
  9. Звітність педпрацівників щодо проведення профорієнтаційної роботи.
    10.Соціальна реклама престижності робітничих професій.
    11.Виконання обсягів регіонального замовлення .
    12.Одним із напрямів в Центрі профорієнтації є позаурочна робота.
    Залучення здобувачів освіти до гурткової діяльності є ефективним
    засобом формування вмінь самостійно підвищувати свій фаховий рівень,
    працювати творчо, з ініціативою. Гуртківці допомагають у проведенні
    профорієнтаційної роботи.
    Завданнями Центру є:
  10. Інформування учнів щодо напрямів діяльності та потреби в кадрах
    підприємств, організацій, установ міста ;
  11. Організація прямих контактів між навчальним закладом та міським
    Центром зайнятості, між роботодавцями та учнями;
  12. Співпраця з роботодавцям у підборі спеціалістів із числа випускників
    коледжу;
  13. Соціальна реклама престижності робітничих професій, співпраця з
    підприємствами, організаціями, установами.

Індивідуальна робота з учнями шкіл щодо вибору професії
Однією з основних функцій профорієнтації є індивідуальна робота з
учнями шкіл щодо вибору професії. Здійснюється профорієнтаційна робота
педпрацівникам коледжу в тісному контакті з класними керівниками та
батьками учнів шкіл.

Обрання професії для учня школи є складним процесом, в якому велике
значення має рівень соціальної зрілості особистості. Учні обирають
професійний шлях в той час, коли їх особистість ще не сформована, і вони
недостатньо підготовлені для прийняття відповідального рішення.
Суть індивідуального підходу в профорієнтації полягає:

  • в індивідуальності особистості учня, у всебічному вивченні його
    особливостей;
  • у врахуванні відповідної реакції на той чи інший виховний вплив;
  • у розвитку особистої активності учня в плані підготовки до
    обґрунтованого вибору професії з урахуванням індивідуальності й
    прихованих особливостей.
    Педагог сприяє пошуку учнем професії, яка є найбільш цікавою для
    нього. В якості консультанта, здійснюючого індивідуальну роботу, є як
    керівник Центру профорієнтації, так і його заступники, старший майстер,
    психолог, методист, викладачі , майстри виробничого навчання, учнівський
    актив, члени трудового колективу.
    Успіх індивідуальної роботи багато в чому залежить від рівня
    кваліфікації консультанта, глибини його знань, вміння донести доступно
    інформацію , володіння методами діагностики особистісних рис характеру,
    вміння враховувати вікові особливості підлітків , складати психолого-
    педагогічні характеристики, проводити індивідуальні консультації з учнями, їх
    батьками, педагогами, робити профконсультативні висновки.